23 juli 2011 - Svar på tal (?)




svar: Jo, jag vet att det är svårt att förstå för dig, Och andra som inte är i samma sits.
Och nej, det är inte vad man ska leva upp till. Inte egentligen.
 jag själv, när jag ser andra tjejer som lägger upp sånna här bilder och grejer blir jag så ledsen. För att dom jämnför sig med andra. Men jag själv, kan inte låta bli. Tyvärr..  Och nu i efterhand tycker jag att det är känsligt och vill helst radera hela inlägget. Men som sagt, det här är min blogg. Om mitt liv. jag vill kunna läsa hur jag tyckte/min syn på saker jag har nu, när jag blir äldre.
jag tränar och jobbar som sagt på det här med att bli frisk och få en hälsosam bild av kroppar/mat.


Kommentarer
Postat av: therese

Har varit i samma sits som dig, så vet hur det är :)

2011-07-23 @ 17:42:52
URL: http://tinythess.blogg.se/
Postat av: therese

Sv: precis, det är så svårt att ta sig ur det dessutom. Hur går det för dig med det?



tack detsamma!

2011-07-24 @ 12:36:56
URL: http://tinythess.blogg.se/
Postat av: !

Kul att du svarade på min kommentar. :)

Att jag är i samma sits själv kan jag inte påstå( vilket jag är glad för( det är tydligen inte lika enkelt för killar att fasta i det så det kan vara en förklaring)). Men jag har däremot en del i min närhet som har eller har haft samma "problem" som du har. Jag vet att det kan vara för jävligt minst sagt och att det är svårt att ta sig ur.

Så länge du själv är medveten om det och försöker ta dig ur skiten så är det bra.

Jag hoppas verkligen att du kan ta dig igenom det.

Och att samhället kan ta tag i alla omöjliga ideal som byggs upp hela tiden.

Jag tycker verkligen du kan vara nöjd med dig själv.

2011-07-24 @ 18:45:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0