Praktiskt prov - Brudbukett

Idag hade vi praktiskt prov på brudbukett.

Vi fick använda oss av minst 15 rosor.
Jag använde endast rosor, läderblad och brudslöja.

Jag började med att sätta en manchett runt hela hållaren. Sen i mitten (toppen) satte jag en rosa ros.
Och sen satte jag dit 4 roser till runt om. Och sen fyllde jag på med lite roser i olika färger. 
Sen började jag täcka med läderblad, och tillslut avslutade jag med att sätta dit lite brudslöja, lite här och var i buketten. Använde pärlnålar(?) och satte i vissa roser. Och sen tog jag pärlor på ett grässtrå och satte i buketten. Hade jag gjort buketten hade det nog varit till typ.. Laila bagge kanske. Haha!

Resultatet blev en rosa,vit, grön brudbukett. Hade jag börjat täcka lite tidigare än vad jag gjorde, hade nog resultatet blivit lite bättre. Jag är ganska nöjd. Jag försökte tänka på priset, så den kanske blev lite.. gles? Jag vet inte riktigt... Jag är nöjd med färgerna och sånt iallafall..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0