Blomsterkrans

Först började jag med att linda kransstommen och satte dit Cypress. Dock hann jag inte klart pga frånvaro antar jag. Men jag fick ändå fortsätta och fixa dit blommor på stommen. Vi skulle använda oss av 10 runda blommor, 10 avlånga, och 20 valfria, och då valde jag prärieklockor och lila solbollar. Sen började jag med att sticka fast oasis, med 17 tråd. Sen gjorde jag en manschett runt om med hjälp av Cypress. Sen satte jag dit två nejlikor på centrallinjen. Och sen på den långa linjen satte jag dit prärieklockor. Och sen på förbindelselinjen satte jag dit Kermit. Sen som en extra grej satte jag dit lila solbollar.

Min arbetsprocess va bra, när jag väl kom igång. Till en början gick det segt. Men jag blev hyffsat nöjd med resultatet iallafall med tanke på att det va min första blomsterkrans och jag inte är så inne i blommor och sånt.. Dock kunde jag ha gjort det liiite noggrannare, men på slutet gick det inte som jag ville så jag gjorde klart den snabbt. Kunde för det första ha gjort klart kransstommen helt, och sen kunde jag ha satt mer prärieklockor på den långa linjen så den blev lite mer i fokus, eller valt en ljusare färg tillsammans med den lila så det markerades och kom fram lite mer. Det är nog det största jag stör mig mest på.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Om det är du som gjort detta så tyccker jag att det är MER än bra!!Fint tillsatt och bra bundet!!

2012-10-25 @ 02:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0